Regulamin
Loty odbywają się w wyznaczonych przez Usługodawcę terminach, przez cały rok.
Usługodawca zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań, aby realizacja lotu nastąpiła w terminie jak najbardziej dogodnym dla Klienta, niemniej nie jest w stanie zagwarantować jego realizacji w konkretnym dniu. Klient chcący dokonać zmiany terminu lotu na inny dzień, zobowiązany jest skontaktować się z Usługodawcą, nie później niż na 3 dni przed ustalonym terminem lotu. Takiej zmiany można dokonać maksymalnie 2 razy, z tym zastrzeżeniem, że po upływie terminu rezerwacji taka zmiana nie jest już możliwa. Klient ma obowiązek stosowania się do instrukcji, zaleceń, regulaminów, wskazówek i
poleceń Usługodawcy. Klient jest obowiązany do stawienia się na miejscu wykonania lotu na 15 minut przed zarezerwowanym terminem lotu. Niestawienie się Klienta lub jego spóźnienie się dłuższe niż 15 minut powoduje utratę uprawnień do realizacji vouchera, niezależnie od przyczyn, a więc także w przypadku spóźnienia lub niestawienia się z przyczyn losowych – o ile strony nie umówią się inaczej.
Definicja czasu lotu zgodnie z brzmieniem określonym przez ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 1178/2011 z dnia 3 listopada 2011 r., FCL.010:
Czas lotu śmigłowca to całkowity czas od momentu, w którym łopaty wirnika zaczynają się obracać do momentu ostatecznego zatrzymania się śmigłowca po locie i zatrzymania łopat wirnika. Usługodawca może odmówić wykonania lotu w przypadku braku odpowiednich warunków pogodowych lub w przypadku innych przyczyn organizacyjnych lub technicznych, które nie zapewniają bezpiecznego wykonania lotu lub gdy występują inne przyczyny zewnętrzne, które uniemożliwiają wykonanie lotu. Wtedy Klient ustala z Usługodawcą nowy termin lotu. W takiej sytuacji Usługodawca nie jest zobowiązany do pokrycia kosztów, jakie poniósł Klient, zwłaszcza takich jak koszty transportu i zakwaterowania. Powyższe stosuje się również odpowiednio do sytuacji, kiedy do niezrealizowania lotu doszło z przyczyn technicznych niezależnych od Usługodawcy, takich jak w szczególności awarie maszyn i urządzeń.
W przypadku osób małoletnich lub niemających pełnej zdolności do czynności prawnych wymagana jest pisemna zgoda prawnych opiekunów małoletniego lub osoby niemającej pełnej zdolności do czynności prawnych lub też obecność co najmniej jednego z opiekunów na miejscu, w którym realizowany jest lot. Brak dokumentu zgody lub nieobecność jednego z opiekunów są podstawą do odmowy realizacji lotu. Wnoszenie materiałów niebezpiecznych na pokład śmigłowca jest zabronione.
O wykonaniu lotu lub odmowie wykonania lotu zawsze ostatecznie decyduje
dowódca statku powietrznego.
Dowódca statku powietrznego może odmówić lotu pasażerowi, który:
- jest pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających i swoim zachowaniem może powodować zagrożenie bezpieczeństwa lotu,
- zakłóca porządek publiczny,
- zachowuje się w sposób gorszący dla innych,
- powoduje zagrożenie swojego życia lub zdrowia oraz życia lub zdrowia załogi statku powietrznego,
- swoim zachowaniem utrudnia czynności załodze statku powietrznego,
- posiada stopień upośledzenia fizycznego lub umysłowego, co w ocenie pilota nie gwarantuje bezpieczeństwa na pokładzie podczas lotu,
- posiada wzrost, gabaryty ciała, które nie zapewniają właściwego zajęcia miejsca w kabinie statku powietrznego,
- waga pasażera narusza warunki odpowiedniego wyważenia statku powietrznego.
Dopuszczalna waga pasażera wynosi: 136 KG.