Regulamin sklepu internetowego

§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  • 1. Sklep www.helinat.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  • 2. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Voucherów oraz Usług, tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.helinat.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  • 3. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.helinat.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
  • 4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
    • 4.1. ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
    • 4.2. ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
    • 4.3. ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
    • 4.4. ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
    • 4.5. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

§ 2. DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE

  • 1. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.
  • 2. SKLEP – Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.helinat.pl
  • 3. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.
  • 4. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna umożliwiająca otrzymywanie przez Usługobiorcę zamówionych informacji handlowych dotyczących działalności Usługodawcy.
  • 5. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.helinat.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
  • 6. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – HELINAT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ wpisana do Rejestru Przedsiębiorców przez SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO pod numerem KRS:
    0000869605 miejsce siedziby oraz adres do doręczeń: Aleje Jerozolimskie 89/43, 02-001 Warszawa, NIP: 7011005482, REGON: 387576527, adres poczty elektronicznej (e-mail): helinat@helinat.pl; numer telefonu: +48 459 595 561.
  • 7. USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
  • 8. KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą, jak również posiadacz Vouchera uprawniony do skorzystania z niego.
  • 9. KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  • 10. PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
  • 11. VOUCHER – dokument imienny/na okaziciela dostępny w Sklepie, uprawniający posiadacza do wymiany go na Usługę świadczoną przez Sprzedawcę. Warunki skorzystania z Usługi z wykorzystaniem Vouchera określa niniejszy Regulamin oraz opis konkretnego Vouchera zamieszczony na stronie Sklepu.
  • 12. USŁUGA – usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży zawieranej pomiędzy Klientem oraz Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
  • 13. PRODUKTY – zarówno Usługi, jak i Vouchery dostępne w Sklepie.
  • 14. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Vouchera lub Usługi zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
  • 15. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży ze Sprzedawcą.
  • 16. CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Voucher lub Usługę.

§ 3. INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA

  • 1. Sklep www.helinat.pl prowadzi sprzedaż Usług oraz Voucherów za pośrednictwem sieci Internet.
  • 2. Produkty oferowane w Sklepie są zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  • 3. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
  • 4. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki w tym podatek VAT. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
  • 5. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
  • 6. Sprzedawca w sposób jednoznaczny informuje Klientów o Cenach jednostkowych oraz promocjach i obniżkach Cen Produktów. Obok informacji o obniżce Produktu, Sprzedawca uwidacznia najniższą Cenę tego Produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a jeśli
    Produkt jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – Sprzedawca uwidacznia najniższą Cenę Produktu, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
  • 7. Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.helinat.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok,
  • 8. W celu złożenia Zamówienia Klient nie ma obowiązku rejestracji konta w Sklepie.
  • 9. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
  • 10. Vouchery w formie fizycznej.
    • 10.1. Vouchery w formie fizycznej dostarczane są poprzez usługę zewnętrznego podmiotu, który zajmuje się przygotowaniem oraz obsługą wspomnianych Voucherów.
    • 10.2. Usługa przygotowania Vouchera w formie fizycznej przez podmiot trzeci to koszt 100 zł.
    • 10.3. Zlecając przygotowanie Vouchera w formie fizycznej, Klient godzi się na jego przygotowanie i dostarczenie przed terminem na odstąpienie od Umowy zawartej na odległość, a także jest świadomy, że wraz z jego przygotowaniem utraci prawo do odstąpienia od umowy.
    • 10.4. W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Vouchera w formie fizycznej, Klientowi zwracana jest jedynie Cena nominalna Vouchera (świadczonych w jego ramach przez Sprzedawcę Usług), a Cena przygotowania Vouchera w formie fizycznej zostaje zatrzymana przez Sprzedawcę, z racji iż usługa jego przygotowania przez podmiot trzeci została w całości wykonana.
  • 11. Sklep realizuje Zamówienia złożone od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Sklepu tj. od 9:00 do 17:00 w dni robocze. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 17:00, w soboty, niedziele oraz święta będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
  • 12. Produkty w promocji (wyprzedaży) posiadają limitowaną liczbę sztuk i Zamówienia na nie będą realizowane według kolejności ich wpływania aż do wyczerpania się zapasów danego Produktu.

§ 4. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

  • 1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami zgodnie z § 3 pkt 7 oraz 9 Regulaminu.
  • 2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
  • 3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
  • 4. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
    • 4.1. potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
    • 4.2. formularz odstąpienia do umowy,
    • 4.3. niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o braku prawa do odstąpienia od umowy.
  • 5. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  • 6. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu (Faktura VAT), który będzie dołączany do Vouchera i/lub wysyłany pocztą elektroniczna na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia.

§ 5. SPOSOBY PŁATNOŚCI

  • 1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
    • 1.1. płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
    • 1.2. płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności (TPay.pl).
  • 2. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 18 1870 1045 2078 1068 8624 0001 (Nest Bank S.A.) HELINAT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, adres do doręczeń: Aleje Jerozolimskie 89/43, 02-001 Warszawa, NIP:
    W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …”
  • 3. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej oraz szybkiego przelewu z wybranych polskich oraz zagranicznych banków.
  • 4. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 3 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
  • 5. Usługa zostanie wykonana, a Voucher dostarczony, dopiero po ich opłaceniu.

§ 6. TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY USŁUG I VOUCHERÓW

  • 1. Voucher jest dostarczany w formie dokumentu PDF na adres e-mail wskazany w Formularzu Zamówienia przez Klienta lub w formie fizycznej, Pocztą Polską albo Kurierem. Może zostać również odebrany osobiście w siedzibie Sprzedawcy. Voucher w formie fizycznej jest przygotowywany przez podmiot trzeci, z którego usług korzysta Sprzedawca.
  • 2. Koszty dostawy Vouchera, które pokrywa Klient są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.
  • 3. Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
    • 3.1. czas kompletowania Produktów wynosi do 5 dni roboczych od momentu:
      a) zaksięgowania środków pieniężnych wpłaconych z tytułu Umowy Sprzedaży na rachunku Sprzedawcy
      b) albo pozytywnej autoryzacji transakcji przez elektroniczny system płatności,
    • 3.2. dostawa Produktów stanowiących rzeczy ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. do 2 dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
    • 3.3. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
  • 4. Voucher w formie PDF zostanie dostarczony na adres poczty elektronicznej w ciągu 24 godzin od momentu zawarcia Umowy Sprzedaży.
  • 5. Termin oraz szczególne informacje dotyczące Usługi, do skorzystania z której uprawnia Voucher, są określone w opisie konkretnego Vouchera znajdującym się na stronie Serwisu. Zostaną one również dostarczone w mailu potwierdzającym złożone Zamówienie.
  • 6. Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą w celu uzgodnienia dogodnego terminu wykonania Usługi, do której uprawnia Voucher, w terminie co najmniej 7 dni przed jej wykonaniem.
  • 7. Klient w celu skorzystania z Usługi, do której uprawnia Voucher, powinien wydrukować go (o ile został dostarczony pocztą elektroniczną) oraz okazać w miejscu i czasie świadczenia Usługi.

§ 7. REKLAMACJA PRODUKTU

  • 1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta z tytułu braku zgodności Usługi z Umową Sprzedaży są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
  • 2. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta za brak zgodności Usługi (jak również Vouchera) z Umową na zasadach ogólnych określonych w Kodeksie Cywilnym.
  • 3. Zawiadomienia o braku zgodności Usługi z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: helinat@helinat.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy.
  • 4. W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
  • 5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu jej otrzymania.
  • 6. W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
  • 7. W razie uznania reklamacji za uzasadnioną Sprzedawca zaproponuje Klientowi zwrot części lub całości Ceny zapłaconej za Voucher lub Usługę, albo wykonanie Usługi zastępczej. Nie wyłącza to uprawnień konsumenckich wynikających z Kodeksu Cywilnego.
  • 8. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.

§ 8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  • 1. Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, który zawarł umowę na odległość może od niej odstąpić bez podania przyczyn składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.
  • 2. Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu może odstąpić od umowy, liczy się od dnia zawarcia umowy.
  • 3. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub
    podmiotowi, o którym mowa w § 10 Regulaminu w wypadku:
    • 3.1. umowy o świadczenie usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi,
    • 3.2. Umowy o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości,
    • 3.3. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
  • 4. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy jak i Klientowi w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
  • 5. Vouchery będące rzeczą ruchomą.
    • 5.1. Z zastrzeżeniem pkt 5.2 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości Vouchera wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył Konsument, chyba że Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu wyraźnie zgodzili się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla nich z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
    • 5.2. Jeżeli Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu wybrali sposób dostawy Vouchera inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu im poniesionych przez nich dodatkowych kosztów.
    • 5.3. W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Vouchera w formie fizycznej, Klientowi zwracana jest jedynie Cena nominalna Vouchera (świadczonych w jego ramach przez Sprzedawcę Usług), a Cena przygotowania Vouchera w formie fizycznej zostaje zatrzymana przez Sprzedawcę, z racji iż usługa jego przygotowania przez podmiot trzeci została w całości wykonana.
  • 6. W celu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zawartej na odległość, Klient może skierować samodzielnie sformułowane oświadczenie na adres e-mail: helinat@helinat.pl, adres do doręczeń Sprzedawcy, lub też wykorzystać formularz odstąpienia od umowy przesyłany
    wraz z mailem potwierdzającym zamówienie.

§ 9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)

  • 1. W niniejszym paragrafie zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie przedsiębiorców nieobjętych ochroną wynikającą z ustawy o prawach konsumenta, o której mowa w § 10 Regulaminu.
  • 2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego
    Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
  • 3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego sposoby płatności w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny sprzedaży bez względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży.
  • 4. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu.

§ 10. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW

  • 1. Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy paragraf nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą ustawą o prawach konsumenta pod warunkiem, że umowa, którą zawiera ze Sprzedawcą jest bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą, ale z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej.
  • 2. Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu jest
    objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
    • 2.1. niedozwolonych postanowień umownych,
    • 2.2. odpowiedzialności z tytułu braku zgodności Produktu z umową,
    • 2.3. prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość,
    • 2.4. zasad dotyczących umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
  • 3. Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa Sprzedaży, którą zawarł ze Sprzedawcą posiada charakter zawodowy, który jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
  • 4. Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.

§ 11. RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  • 1. Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
    • 1.1. zawieranie Umów Sprzedaży,
    • 1.2. Newsletter.
  • 2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
  • 3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.

§ 12. WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  • 1. Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 11 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
  • 2. Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
    • 2.1. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę,
    • 2.2. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na zapisaniu do Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony.
  • 3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
    • 3.1. komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
    • 3.2. dostęp do poczty elektronicznej,
    • 3.3. przeglądarka internetowa,
    • 3.4. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
  • 4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
  • 5. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
  • 6. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

§ 13. REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  • 1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: helinat@helinat.pl.
  • 2. W powyższej wiadomości e-mail należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
  • 3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
  • 4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.

§ 14. WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  • 1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
    • 1.1. wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (Newsletter),
    • 1.2. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: helinat@helinat.pl lub poprzez usunięcie Konta,
    • 1.3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres
      wypowiedzenia),
    • 1.4. wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
  • 2. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.

§ 15. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

  • 1. Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.helinat.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem § 15 pkt 3 oraz elementów zamieszczanych przez Usługobiorców, wykorzystywanych na zasadzie licencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich lub dozwolonego użytku) są własnością HELINAT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ wpisana do Rejestru Przedsiębiorców przez SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO pod numerem KRS: 0000869605 miejsce siedziby oraz adres do doręczeń: Aleje Jerozolimskie 89/43, 02-001 Warszawa, NIP: 7011005482, REGON: 387576527. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.helinat.pl bez zgody Usługodawcy.
  • 2. Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.helinat.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
  • 3. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.helinat.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy
    i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.helinat.pl użyte są w celach informacyjnych.

§ 16. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  • 1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
  • 2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
  • 3. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Klientami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
  • 4. Sądowe rozstrzyganie sporów:
    • 4.1. ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.,
    • 4.2 . ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem, o którym mowa w § 9 Regulaminu, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
  • 5. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
  • 6. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.