Po odbyciu szkolenia teoretycznego czeka was egzamin państwowy przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną (LKE). Jak wygląda egzamin i jak najlepiej się do niego przygotować? Postaramy się podpowiedzieć.

Podczas kursu teoretycznego na pilota helikoptera omawiany jest szereg zagadnień związanych z następującymi przedmiotami:

  • Prawo lotnicze oraz procedury kontroli ruchu lotniczego
  • Człowiek – możliwości i ograniczenia
  • Meteorologia
  • Łączność
  • Zasady lotu
  • Procedury operacyjne
  • Wykonanie i planowanie lotu
  • Ogólna wiedza o śmigłowcu
  • Nawigacja

Wszystko to w przyszłości zapewni bezpieczeństwo latania.
Egzaminy odbywają się w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego (ULC) podczas komputerowej sesji egzaminacyjnej, na którą możemy wcześniej dokonać rezerwacji poprzez stronę https://app.ulc.gov.pl/. Egzaminy na licencje PPL (H) odbywają się w języku polskim w oparciu o Krajowy Bank Pytań. Sesja komputerowa trwa zazwyczaj 9 dni w miesiącu. Aktualny harmonogram sesji znajduje się na stronie internetowej ULC oraz na tablicy ogłoszeń LKE. Wszystkie pytania posiadają cztery odpowiedzi a b c d , z których tylko jedna jest prawidłowa. Należy odpowiedzieć prawidłowo przynajmniej na 75% zadanych pytań. Do każdego przedmiotu można przystępować tylko raz podczas jednej sesji. W przypadku niezdania egzaminu z danego przedmiotu, można do niego przystąpić ponownie dopiero w następnej sesji. Do egzaminu z każdego przedmiotu można podejść 4 razy.

Od przystąpienia do pierwszego egzaminu mamy 18 miesięcy na zaliczenie egzaminów ze wszystkich przedmiotów. Do nauki najlepiej sprawdza się strona www.awiacja.edu.pl, gdzie możemy znaleźć przykładowe pytania i odpowiedzi jakie spotkamy na naszym egzaminie w ULC. Oczywiście warto również poświęcić czas na przyswojenie wiedzy z materiałów jakie uzyskamy od naszych wykładowców podczas szkolenia oraz pogłębić naszą wiedzę dodatkową literaturą specjalistyczną taką jak np. Helicopter Flying Handbook, która dostępna jest pod linkiem.

Mając licencję możesz pilotować np. prywatne taksówki powietrzne. To uczucie, gdy helikopter startuje, a Ty trzymasz stery, jest jak spełnienie marzenia o wolności i pełnej kontroli nad żywiołami – czujesz, że cały świat leży w zasięgu Twoich możliwości.

Sprawdź także: